آوریل 28, 2024

گزارشی از آکسیون بزرگداشت خیزش گرسنگان در آبان ۱۳۹۸ آمستردام – هلند

در ادامه برگزاری آکسیون‌های اعتراضی کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران در هلند- که فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند بخشی از نیروهای تشکیل دهنده آن هستند- بعد از ظهر امروز یک آکسیون افشاگرانه علیه رژیم سرکوب‌گر جمهوری اسلامی در میدان «دام» آمستردام برگزار شد.

این آکسیون در حمایت از خیزش گرسنگان در آبان ماه ۱۳۹۸ و هم‌چنین حمایت از حقوق دستگیرشدگان این جنبش حق‌طلبانه که اکنون در سیاه‌چال‌های جمهوری اسلامی با احکام وحشیانه اعدام روبرو می‌باشند، صورت گرفت. محل مراسم با بنرها و عکس‌های افشاگرانه از جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ایران و مبارزات توده‌ها برای سرنگونی این رژیم تزیین شده بود. متن‌های افشاگرانه به زبان‌های فارسی و انگلیسی و هلندی مرتبا از تریبون مراسم پخش می شد که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت.

در جریان این حرکت شعارهایی نظیر «مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی»، «مرگ بر خامنه ای و روحانی» و شعارهایی در جهت تبلیغ وحدت بین توده‌ها و نیروهای انقلابی به زبان‌های هلندی و فارسی سرداده شدند. در فواصل برنامه‌ها چند سرود انقلابی نیز پخش گردیدند.این حرکت افشاگرانه در میدان «دام» برگزار شد که یکی از اماکن پر تردد شهر آمستردام بوده و تعداد زیادی از عابران از ملیت‌های مختلف موفق شدند تا ضمن دیدار از محل آکسیون و بازدید از بنرهای افشاگرانه کمیته حمایت از مبارزات مردم ایران که در محل نصب شده بود، با اوضاع ایران و مبارزات کارگران و توده‌های محروم علیه رژیم سرکوب‌گر جمهوری اسلامی هر چه بیشتر آشنا شوند. در جریان بازدید عابرین از محل آکسیون و صحبت‌های دایم آنان با رفقای مختلف برگزار کننده این حرکت، بازدید کنندگان ضمن دریافت اطلاعات ضروری در مورد شرایط جاری ایران، حمایت خود از مبارزات توده‌های تحت ستم و اهداف برگزار کنندگان این آکسیون را ابراز می‌کردند.

فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران نیز با نصب آرم سازمان و عکس‌های برخی از جان‌باختگان قیام مردمی آبان ۹۸ در محل گردهمایی، فعالانه در این مراسم شرکت کردند و ضمن برپایی میز کتاب به سوالات مراجعه کنندگان در مورد اهداف آکسیون پاسخ داده و بر ضرورت حمایت افکار عمومی از خواست‌های برحق کارگران و توده‌های تحت ستم و پشتیبانی از اهداف جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران تاکید کردند.

این آکسیون مبارزاتی که از ساعت دو بعد از ظهر شروع شده بود در ساعت چهار بعد از ظهر با موفقیت خاتمه یافت.

جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

زنده باد انقلاب! پیروز باد سوسیالیسم!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در هلند

۱۵ آذر ۱۳۹۹ – ۵ دسامبر ۲۰۲۰

About Post Author